Friday, March 12, 2004

Happy + Tired...

Aku bangun dari tidur agak awal.The 'date will be at 11.am.So, aku kena ready from my house at 10a.m to be sure that i be there exactly at that time..But , what can i say, aku bertolak dari rumah pun around 10.30 a.m...erm, hari ni juga Nuha ada nak buat barbeqeu untuk kawan-kawan dia dekat rumah.Dalam banyak-banyak tempat yang ada, dekat sini jugak diorang nak buat..and that's whyla, aku bertolak lambat, coz member dia awal-awal dah datang nak pergi barang-barang untuk malam ni . Dari komuter Ukm ke Bandar Tasik Selatan, then ambil star lrt ke Plaza Rakyat..aku ni dari dulu still tak lepas-lepas lagi dengan benda alah ni.. semua kene diberitahu dan diingatkan.., teringat pulak a few time before, I simply confuse when it come to which paltform i have to be..erm, adala dua tiga kali aku tersalah naik train..hehe buang masa je..Okla, cincai-cincai aku sampai sana dalam pukul 11.30, Cinot dah sampai dulu, Apap belum...Apap dengar aku bertolak lambat, mesti dia pon bertolak lambat jugak..Tapi janji dekat tempat jual cd tu..tak nampak pulak batang hidungya? Aku tak puas hati.aku pun call dia...dia tunggu dekat bangunan mana ni? mesti missplace la ni...erm, aku dulu pun a bit confuse dengan tempat ni..basically , macam sebuah bangunan yang sama, but actually bukan..Cinot pulak pergi tunggu dekat bangunan sebelah tu.at last, Apap sampai. Beberapa ketika kemudian, aku nampak sorang awek bert-shirt putih+tudung putih berbunga+tersengih-sengih kearah kita orang.hehe... itu dia Cinot.Ketemu jua kita ya? Tujuan utama sememangnya kotaraya. Apap baru start cuti, untuk mengelakkan cutinya agak bosan and to make it look interesting, so dia nak buat additional assignment..rajinnyer dia! lecturer tak suruh pon, tapi dia sangattt.. rajin! so dia nak pergi kumpul + cari bahan-bahan untuk assingnment dialah kali ni... Puas pusing+survey semua kedai dekat situ..lamalah juga.Dapatla satu dua buah cerita korea.Cinot dengan aku pon tidak ketinggalan..Memang bersungguh sangatla kalau nak ditengokkan gaya mereka. Diorang sekarang dah tak layan dah cerita jepun, diaorang layan korea pulak sekarang.Banyak cerita-cerita yang diorang sebut aku tak tau.. takpela, aku tetap setia dengan jepun+Kimu Taku ...haha.

Penat round kedai cd, then singgah makan Mcd..lepak-lepak, borak-borak kejap.sempat lagi bergambar..Bukan senang nak jumpa, setahun sekali jer. Macam-macam cerita diaorang. Cerita Apap dengan geng-gengnya di 'sekolah' uitmnya, hehe kelakar le pap! Diorang still macam dulu.Tak berubah langsung.Bagus ar, aku suka diorang sepertimana diorang dulu, sekarang dan...selama-lamanya.stay the way u are..Rindu dengar suara doraemon Cinot yang kadang-kadang volume suaranya menjadi tidak terkawal hasil tindakan refleks oleh persekitaranya...hahaha, apap still dengan celotehnya yang suka bercerita..They r cool!



Agak awal untuk pulang, diorang tak puas shopping lagi.Apap nak beli jeans. Isk, tapi yang paling terharunya, diorang ingat birthday aku! mesti Apap terbaca catatan aku yang lepas-lepas..Isk, dah la birthday awak 10hb feb. ari tu aku tak ingat langsung! Selalunya macam tulah birthday di awal bulan..lagipun aku memang susah nak ingat tarikh lahir orang... Apap, Happy 20th birthday! Moga Allah merahmati dan memberkati hidup awak sentiasa...Anyway, thanks a lot for the t-shirt :) tima kacih Cin....time kacih pap...

Around 5 p.m baru sampai .. cuaca petang sungguh panas.Sampai rumah aje, tengok kerusi dah tersedia dekat luar and some guys tengah me'ngetes' pasang api kot... semua sudah tersedia, hanya tinggal untuk masak..Bila hari semakin senja, Orang ramai dah start datang.Urgh...ramai betul orang... tak selesa, aku lari naik atas. Malas ar nak campur..Mana aku suka nak mencelah dalam khlayak yang ramai macam tu.Gurls tak ramai sangat actually, boys yang ramai rasanya..lagilah tak mampu aku. Dari atas dah dengar suara-suara besar diorang.Ayoh pulak kata,"gih la turun..belajar sikit saing dengan orang...esok-esok nak kerja susah..." err, dah banyak kali aku dengar nasihat yang sama sejak kecil-kecil dulu.Memamng ada betulnya, tapi dah aku macam ni nak buat macam mane? ntah..susah kot bagi aku nak buat... who care??

***hari yg meletihkan + menggembirakan...