Thursday, March 04, 2004

dis is the beginning!

Tahap kemalasan melampaui segalanye.kalau semalam aku bangun dlm kol9..hari ni kol12.30 br bangun..bukan ape, kalau mlm dah tdo lewat mane nak cukup waktu tdo.. terpaksalah melanjutkan masa tdo jugak..heh..tp, subuh tak tinggal laa,dlm mamai pun tanggung jawab seorang muslim wajib dilaksanakan walaubagaimanapun... Bangun jer dari tdo terus ke bilik air,mandi. salah satu cara nak menyegarkan badan.kalau tak segar, takde feel nak buat kerja lain.. mcm biasala, kalau dah tgh hari kenelah bersiap utk mkn tgh hari..turun je tgok nuha dah sebok goreng ayam.. nak buat ayam masak merah.. nyum! seperti hari-hari yang sebelumnya..inilah rutin harian aku sepanjang cuti...bukan! setiap kali cuti... kalau aku dah ade keberanian drive sendiri keta tuh, dah lama aku pegi merewang.cuma kereta yang satu tu, nuha yg selalu guna..takde chance langsung.ala..kalo ade chance pon, tapi takde member nak berjoli same pon... samejelaa baik takyah..so, terpaksalah aku menjalankan rutin harian aku dengan memerapkan diri sepanjang hari di dalam rumah.. tapikan, aku sentiasa rasa perjalanan seharian aku dlam rumah amatlah singkat.terasa masa cepatje berjalan. kebiasaannya, bila diri kita terperangkap dlm suasanan yang membosankan, masa akan terasa terlalu lambat berlalu..sebaliknya yang aku rasa.. macam trak sempat nak buat apa-apa. aku banyak habiskan masa menghadap pc.. meneliti banyak-banyak weblog yg menarik.. sekali dah tertarik rasa nak baca... mesti nak baca sampai habis.. itulah aku ni jauh ketinggalan....

Aku masih br....aku br mula nak mamupuk minat dlm benda ni, masih lg merangkak.. bila tengok.. banyak karya-karya yg. mantap-mantap, yg. canggih-manggih...mmg. berbakat! Bila pk , diorg berkarya kerana minat diorang..tp, aku..aku cuma nak mencari ruang nak meluahkan perasaan.. walaupun menulis bukan minat aku, tapi cuma dgn ini mungkin cara terbaik untuk seseorg yg susah berkata-kata seperti aku mengekspresikan diri..even aku tak cukup baik dlm penulisan.haha.. tgok ar result BM spm aku ... sendiri malu nak mengaku anak melayu... sedaya mampu aku akan cuba meluahkan yg terbuku dlm hati dan fikiran aku yg tak mungkin sesiapa bole mentafsirkannya dr luaran sahaja... dengan cara aku sendri. Aku perlu tunjuk ajar dr orang-lama.

Hye.. sepatutnya mlm ni nak mengisi borang kemasukan U... bukan itu ke yg di sepakatkan dgn Fizi??..haha kalau la dah pegang papn kekunci nih memang susah nak lepas.. hurm? kalau pc mamat tuh elok, mesti die dah on mlm nih..agaknya dah siap kot dia isi borang tu... aku je yg seharam pun tak sentuh! esokje laa... u'll bet me!

No comments: