Monday, May 24, 2004

I've been waiting for so long !

Hari ni pergi ke Pejabat Pendaftaran Kajang. Need to collect my k.p dat actually dah lama pun siap...Alia pulak baru nak buat.Nuha ikut...jadi driver! waiting and waiting and waiting.... it is the thing i hate most...almost 2 hour. But, i have use to it. Selalunya perkara 'menunggu' berlaku bukan kerana kehendak sendiri.. tetapi kebiasaannya it's due to other people...or any particular reason...dan dalam hal ni, ianya adalah kerana keterpaksaan bangat... and the law of nature now...hahaha~ memang adat ar... sape cepat dia dapat..dan untuk melancarkan urusan,wujudnya penggunaan angka giliran. While waiting, i received a massage from syafa. She is offering me a job! kerja kilang, Sony lagi...a good offer actually.Rm35 per day...kerja ikut hari.Berbaloi ar macam tu...ape pon try dulu. Aku memang tak pernah ada pengalaman bekerja.kire baguslah ni syafa ajak aku...kalau tak sampai bile aku nak merasa pengalaman bekerja ni...Tengah-tengah excited, suddenly i realize something.Nombor giliran aku...at first i thought dia sesaje skip number tuh(it happens masa tunggu giliran tangkap gambar), then aku dapat rasa yang nombor aku dah jauh terlepas...aku tak puas hati terus tanya dekat kaunter ambil nombor tadi.Dia malas nak layan, treus suruh aku ambil nombor baru.Arghh~ kenapa nasib aku selalu malang ar?? terpaksa tunggu giliran lain...nasib baik turn Alia pun lambat lagi... Gambar aku bughok giler nak mampos~ tau la muka tak lawa...tambah dengan tudung-pinjam-yang-senget-benget aku pakai... so it is, same to do with my matric card.ahaha~ Settle bab kad, aku turun pergi pejabat pos.Dengan yakinnya, aku nak perbaharui lesen driving [P] aku. Miss tu pulak kata tak boleh... kalau nak start lesen (dr lesen P ke lesen tetap) kene pergi sendiri kat JPJ.uih..JPJ pon aku tatau kat mane....kat mane ar?? so, aku terpaksa lupakan dulu hajat aku tu...

Aktiviti tunggu menunggu aku tadi selesai dalam pukul 12 tgh hari.Penat tau... sampai nak tertidur-tidur...macam-macam ragam manusia yang aku nampak.hehehe~

About the job, i had to confirm back. Syafa kata, puan tu akan kal dia malam ni, sebab kalau tak esok dah boleh start kerja...tapi, sampai la ni..tak kal-kal...macam tak jadi jer. Aku rasa tak sedap hati pasal hal ni...maybe aku risau + takut sangat...i'm thinking too much~

No comments: