Sunday, April 11, 2004

"lalala.....basikal kecil warna merah... lalalala"

Nak tau tak? kad bank muamalat aku... telah dikesan oleh semua mesin atm yang ada dan tak membenarkan aku membuat sebarang urusan samada rasmi atau tak rasmi~ aku kebingungan.walhal aku dah pun ingat balik no pin sebenar²nya...ni mesti gara² aku dah cuba masukkan no pin yang salah cukup sebanyak 3 kali... n then, "urus niaga anda dibatalkan"...huhu~ punah harapan aku... tak dapat la aku nak tolong belikan beskal untuk Ada... sorry sesangat Ada~


* * * * * * * * * * * * * *

2.°° p.m

Lepas makan tengah hari jer, ayoh nak bawak aku pegi kedai beskal dekat kedai Desanika, Bangi tu.Tempat capot beli beskal dia...about rm180 sumthin'. Tengok²... fikir².... cuba²... erm, tayar 26”+murah+bergear...tinggal satu. ekceli,xde ar murah sangat.kao kat kedai nih rm180 kat makro siap ada offer rm140 jer... kalo rm180 siap dgn bakul ke...sit belakang takpe gak! Aku kalo boleh nak tambah bakul...senang sket nak carry barang pegi kelas(paham ar barang² yang aku kene bawak nanti). Tapi, uncle tu kata kalo nak beskal bergear, takleh nak tambah bakul..pasal beskal bergear ada byk wayar berserabut kat depannya, susah nak pasang~ kalo nak ada bakul..amik beskal mini ar...xde gear+ada bakul+ada sit belakang+ada lampu, wa~ beh tu~ tp, xde gear... susah ar nak kayuh naik bukit nanti, tempat aku tu dah ar byk bukit bukau..So, after 10 to 15 minute later;

'alo..ini tak boleh murah lagi ka? kalo di kedai lain, makro....bla...bla...bla..', kata ayoh.Belum abis ayoh cakap.. dia potong...

'alahai..mana bole...mana mau bayar sewa kedai kalo macam nih..' , kata uncle jual beskal.

mak aih.. macam tu sekali? dalam hati aku..kalau nak beli yang biasa² ni, xde bakul + xde sit belakang...baik aku beli kat makro jerk... at last;

'so u mau yang mana, yang bergear ka yang tak bergear..??', kata uncle jual beskal.

aku macam konfius nak yang mana, kalau bole aku nak yang berbakul + bersit belakang + berlampu tetapi bergear... haha~ senua aku nak! kalau dah takde yang macam tu... apa nak buat. Then;

'er, tak mau lah...hehe', kata aku.

'hm..takpelah.dia kata tak mau... dia yang naik bukan saya.oklah, tanx' , kata ayoh.

Hahaha... aku tau... ayoh kata mcm tu pun sebab nak ngelak macam aku gak.Mesti ayoh fikir gak, kalau beli kat sini...rugi ar.Baik pegi beli kat makro, save duit...

* * * * * * * * * * * *

8.°° p.m

Malam ni ayoh dah plan makan malam kat luar... celebrating my birthday! actually, a belated birthaday... isk dah lapuk la berita ni, 16 march ok... now is April.Hehehe~ actually I don't mind at all.Tapi dah ayoh nak belanja makan luar.... just grab it! Tapi, melihatkan mama masih tak sampai² dari melaka, dan perut masing² dah lapar, aku, Nuha, Amat, Irfan sume pergi dapur...find something to eat.masak telur mata kerbau... yummy~ Ingatkan mama² sampai about 8.30 p.m, tengok² awal setengah jam... kalau tau..takde ar sebok pegi selongkar dapur tadi ;p

Makan kat warong jer.. tapi warong nih bukan calang².Masakan melayu ke, barat ke...sume ada... Apa ar nama tempat ni? tatau laa.one thing for sure, this place at nite is very happening...siang dia memang tak buka ar... Malam ni kitorang order steak. 4 sizzling steak,1 fish n chip, 1 steak, 1 nasi goreng... Biasalah kalau order western food agak lambat la dia sampai.so, kene tunggu.... but then, makanan semua dah sampai kecuali steak untuk mama... er, manenye? Nuha dah thought awal², itu pak jawa yang amik order tadi mesti tak dengar pesanan steak tu... sian mama... dahla letih..mesti ar lapar. pastuh jadi plak macam ni.Mama tension ar... dia terpaksa minta order lain, fish n chip.Sbb pak jawa tu kata sekejap jer...sekejap ape? orang dah nak balik pon tak sampai² lagi.. at last, suruh dorang bungkus jer.nampak la muka tension mama time tu..tp, sempat la jugak mama menjamah makanan kitorang yang ada.. huh~ spoil betul ar...

**Benci ar lan, aku tegur ko kat Ym tadi....tp, ko wat dono jerk. huh~

No comments: