Tuesday, April 13, 2004

confirm ke aku??

Ini cerita semalam..

Semalam aku jatuh longkang! longkang besaq wa cakap lu~ adui sakit... kanta spek aku sebelah jatuh dalam tu... tak ambik lagi... tak nak ambik maybe~ aku nak beli hok baghu...hehehe~ jari kuku aku luka.. darah beku didalam... macam mana boleh jatuh? hahaha~ Malam semalam ada sesi taaruf mahallah aku. Rajin ek aku?? kalau bukan disebabkan diorang provide dinner... aku tak pergi la. dah janji dengan Ct.. tunggu punya tunggu...adei~ lambat sungguh la cik kak nih~ aku dah hilang sabar.. aku terfikir yang dia dah pergi dulu.. dahler aku takde kredit, public fon pulak rosak! susahnye nak hidup takde kredit ni... ada fon tapi takda kredit pon tak guna gak kan? rerupanya dia dah pegi dulu... tepat lah sangkaan aku tadi... tapi takpe laa... lepas abih jer sesi taaruf tu... balik la sekali dengan dia. Ntah macam mana tengah sibuk bercerita... aku cerita + jalan bukan pandang bawah pon... aku pandang depan. Tambahan pula waktu malam... tengah asyik berborak berborak, suddenly aku terdiam dan 'aduh!' pulak yang keluar dr mulut aku... ct gelak ar, tapi dia tolong aku bangun... sakit woi! malu pun ada! nasib la ni hostel perempuan... kalau ada guys, lagi tebal malu aku ni! hahaha~ gelak ar.... jangan tak gelak yer... @_@

Cerita hari ni:

Hari ni seperti biasa, aku + mber-meber takde kelas.. PTPTN pon dah masuk.... so, cadangnya nak bayar yuran lah... janji pukul 10.30 pagi, pukul 11 baru bertolak... tunggu cik Ana nih laa~ Sebenarnya kitorang agak blur dengan cara pembayaran yuran kat sini.Al-maklumlah.. budak baru.. pergi finance nak tanya jumlah yang perlu dibayar... tapi, tak tanya pon pihak finance.. cuma tanya Helda + Ct yang ada terpacak kat situ... sebab depa dah bayar... Aku nih pulak banyak hal.... aku tau duit PTPTN yang aku dapat ni, memang tak cukup nak bayar fee sem3 + sem1 ni (kebanyakan member-member aku bayar untuk dua sem...) so, aku kene bayar sem3 je laa.. so, aku konfius... ingat boleh la nak tanya jumlah yuran untuk sem3 ni dekat bank... pasal aku bingai sangat... aku tanya, and aku kene marah! aku wat tatau jer.. dah ar aku nak kene urus pasal kad bank aku yang problem ni (alhamdulillah dah settle :) ) ... Yang aku tau, sem3 bayar rm311. Yang sen-sen aku tatau.. aku main taram.Aku bayar rm311.50. Beres...

** woi betol ke aku dah nyanyuk?? er, tadi pakcik bank tu nak bagi baki duit kat aku.. aku boleh nak blah macam tu jer... kalo sket tak per. Bukan itu jer, selalu juga... masa kat shop, bila kat kaunter pembayaran.... habis aku bayar, terus nak blah...barangnya tak nak ke?? asal ek?? Aku rasa mesti ada something dengan pemakanan aku.... aku sker giler makan asam! semut pun... suka ganggu hidup aku!
aku nasihatkan.... jaga pemakanan anda. semut tu merbahaya....seekor semut boleh buat korang lupa 40 hari... kalo bepuluh-puluh??

No comments: