Saturday, August 29, 2009

Ranting from K.B

I'm currently at K.B, Kelantan. Sekadar memenuhi aktiviti cuti yang agak panjang (3 hari for me cukup panjang ok...) . Tambahan pula, sudah lama tidak menjejakkan kaki ke kg halaman yg kini serba maju dan moden. Manakan tidak, sebuah lagi shopping mall baru dinaikkan di tgh kota ni. Aku terfikir, memang benar.. bukan kerajaan negeri yang mahu menolak pembangunan, tapi ada faktor yang menghalang ianya dari membangun... oh, ini semua politik, faham-faham sahaja.

kami tiba di rumah jam 8.30 pagi , sudah agak tinggi matahari terbit. So we decided to had some shoppin activity in the morning. Membeli barang-barang kperluan Ramadhan.. dan tidak ketinggalan sempat juga merembat beberapa helai tudung for raya nanti. Hehe. Wow! i can tell , cuaca di Kota Bharu ketika ini adalah sangat panas. Tambahan pula , seperti kami berjalan ke kota tanpa kereta..Memang meredah panas.huh!

Perasan pulang ke kampung sekarang agak berbeza dari dahulu. Sejak tokwan dah tiada, rumah tokwan di Kg Masjid Pasir Pekan tersebut sudah diwariskan ke anaknya, Faezah (Faezah pula serahkan rumah tersebut ke nk sulungnya yang sudah berkahwin). Oleh kerana itu, ayah telah membeli sebuah rumah 'kondo' di tengah2 kota bharu ni untuk tujuan penginapan di masa-masa sebegini. Manakan sama negeri orang berbanding negeri sendiri kan? Malahan tokwan cik still here for us to visit (cumanya berbeza, kami tidak pernah bermalam di rumah tokwan cik disebabkan memang xcukup vacancy sejak dulu lagi.haish.whatever lah). The best part of our new house is, selain daripada adanya swimming pool, kedudukannya di tengah kota mudahkann kami keluar kesana tanpa kereta. we'll just walk! only a few minutes to Pasar Siti Khadijah.. And the worst part, to go visit relatives and tok, terpaksa meredah traffic di jambatan kecil yyag menghubungkan KB - Wakaf Bharu, etc.... Bilalah kerajaan pusat akan menyegerakan
projek pembesaran jambatan ni.. janji tinggal janji sahaja.

wallahualam.

1 comment:

SITI FATIMAH ISMAIL said...

part yg begitu jeles ku dgr "sempat merembat tudung" wawaaa..nak jugak..huhu